Dia 2: Gallur - Saragossa

Gallur - Saragossa
Distància: 65 kms
Desnivell: inapreciable
Temps: 5h

Ens llevem conscients que els camins han d'estar ben xops després d'una nit plujosa. Decidim no agafar el camí de l'Ebre i prendre la carretera que ens porta cap a Alcalá de Ebro i fins a Alagón. A Alagón ens aturem a contemplar la fantàstica església mudèjar de San Pedro Apóstol. L'altra església, de l'època barroca, està inundada perquè sembla que hi ha hagut filtracions per la teulada i ho estan arreglant.

A partir d'Alagón recuperem el camí del riu i ens regala el primer pas de barca, el de Castellar, prop de Torres de Bermellén. Està mig abandonat i no sembla actiu però és un bon record de temps més antics.

Els camins estan sovint inundats per uns bassals immensos que atravessem, primer amb una certa prudència i més tard ja amb força confiança, un cop hem comprovat que no tenen cops amagats.
Just després del pas de barca, però, el camí se'ns perd i ens veiem obligats a retornar al poble de Torres de Bermellén per anar per l'interior en direcció a Sobradiel.

Allà fem un dinar a base de tapes en un bar i després reprenem la ruta. Tornem cap al riu i, de seguida ens topem amb el segon pas de barca de la zona, el de Candespina. Més ben conservat i sembla que més actiu que l'anterior. Just abans ens trobem el primer ramat d'aquest any.

Els camins d'aigua ens acompanyen fins a Utebo. Fem una parada tècnica per a resoldre una punxada i, de pas, gaudir de l'esplèndida església mudèjar de Nuestra Señora de la Asunción (S. XII). Destaca el seu aspecte decorat amb rajoles blaves (azulejos) formant molts motius diferents, una veritable filigrana.

Des d'Utebo avancem cap a Monzalbarba i Juslibol, ja en plena zona metropolitana de Saragossa. L'entrada a la ciutat des d'aquest costat esquerre de l'Ebre es fa d'una manera molt amable a través d'una zona recreativa plena de jardins, boscos i prats, el Parque Metropolitano del Agua.

Un cop ja a la ciutat seguim el carril bici a través del recinte de l'Expo de Saragossa i ens aturem per a trucar i buscar allotjament. N'acabem trobant a l'Albergue Zaragoza Hostel (C/ Predicadores, 70), força correcte.
Sortim a sopar alguna cosa i acabem fent un tomb per la plaça de Nuestra Señora del Pilar.